دانشمندان نام ویژه ای برای ماه و خورشید و ستارگان دارند و آنها را اجرام آسمانی می نامند میلیاردها اجرام آسمانی وجود دارد و مجموعه آنها کیهان را تشکیل می دهد و آنچه که ما بین اجرام آسمانی را پر می کند فضا نامیده می شود.آیا فضا در ماورای دور ترین ستاره ها نیز ادامه دارد؟مشکل می توان تصور کرد که فضا در آنجا خاتمه پیدا کند. پس پایان فضا کجاست؟ طبق نظر دانشمندان فضا تمام نمی شود بلگه به دور خودش می پیچد؟ درک این مفهوم خیلی مشکل است.

فرض کنید هواپیماهی می خواهد از لندن تا نیویورک پرواز کند اگر این هواپیما به خط مستقیم پرواز کند به جای اینکه به مقصدش نیویورک برسد از  کره زمین مرتبا دور می شود زیرا کره زمین انحنا دارد. وعجیب است که هر چند در پرواز به خط مستقیم از مقصد دور می شود سرانجام به نقطه شروع پروازش بر می گردد. پس هواپیمایی که بخواهد از لندن به نیویورک برسد باید حتما روی یک خط منحنی به موازات انحنای زمین پرواز کند تا به مقصد برسد.

ستاره شناسان عقیده دارند که فضا به طور خاصی انحنا دارد انحنای فضا را می توان روی کاغذ رسم کرد کرد اما می توان با ریاضیات پیچیده ای آن را ثابت نمود. طبق این نظریه اگر کسی در فضا پرواز کند و مسیر انتخابی او هر چه باشد هرگز نمی تواند به انتهای فضا برسد ویا از ان فرار کند.

 


دسته ها : دانستنیها
X